هر عطري مشتمل بر 3 ادغام متعدد ميباشد:

عطر زنانه خوشبو

هر عطري مشتمل بر 3 ادغام متعدد ميباشد:
بو شالوده (TOP NOTE):عطر اساس، عطر اي ميباشد كه بعداز چندين دقيقه از به كارگيري رايحه شم ميگردد. عطر نخستين به عبارتي حس اول از بوي رايحه ميباشد، به همين خيال در فروش بو تاثير بسزايي داراست. تركيباتي كه درين مرحله دخيل ميباشند بوي تند و نو اي داشته و شديدا فرار و گريز ميباشند و با گاز تبخير ميگردند. بازه عصر ماندگاري اين بو 15 تا 120 دقيقه ميباشد.

بو ثانويه(MIDDLE NOTE):عطر ثانويه وقتي كه بو ابتدايي از في مابين مي رود آشكار ميگردد. بو ثانوي بدنه اصلي رايحه را تشكيل مي‌دهد و بعنوان ملايم كننده بوي تند اول بكار مي رود. عطر اين مرحله چيزي حدود 30 دقيقه تا 5 ساعت پس از استفاده بو حس مي‌شود.

عطر آخرين(BASE NOTE):عطر آخرين بو هنگامي كه بو شالوده و ثانويه از در بين ميروند، آشكار ميشود. تركيبات اين مجموعه معمولا اثبات كننده هستند. بو اين مرحله پيشين از 30 دقيقه از به كارگيري رايحه حس نخواهد شد و به عبارتي بويي ميباشد كه در غايت براي شما از رايحه مي‌ماند. اين بو 2 تا بيش تر از 8 ساعت ماندگاري داراست.
عطرها روي تن هاي گوناگون، تاثيرات متفاوتي را بر جاي خواهند گذاشت. اين كه عطري روي تن دور و بري ها تان بوي خير و خوبي دارااست، استدلال بر اين وجود ندارد كه روي تن شما هم به عبارتي تاثير را ميگذارد. براين اساس بهتر ميباشد كه هنگام خريد بو، خودتان آن را آزمايش فرماييد.

عطرها را كجا نگه داريم؟
مكاني كه عطرتان را در آنجا مراقبت ميكنيد، ميتواند روي بوي آن تاثير متعددي بگذارد، به اين ترتيب مي بايست در باب جاي محافظت آن احتياط لازم را به خرج دهيد. مثلا مراقبت رايحه در مكان هايي كه تغيير‌و تحول ناگهاني دما دارا‌هستند، قادر است آن را به‌سرعت تجزيه نمايد. نوروروشنايي خورشيد نيز همين تاثير را ميگذارد. براين اساس از قرار دادن شيشه عطرتان در مكان هايي با دماي متغير و در مقابل روشنايي بي واسطه خورشيد، دوري كنيد.

در حالتي‌كه ميخواهيد كه عطرتان دوام بالايي داشته باشد، آن را در مكاني سرد، كم آب و بدون نور قرار دهيد، مثلا بوفه جامه هايتان مي‌تواند مكان قابل قبولي براي اين عمل باشد.

چه مقدار از بو به كارگيري كنيم؟
بعد از اين كه رايحه گزينه عشق خويش را پيدا كرديد، مي بايست نحوه استعمال صحيح از آن را بدانيد. بعضا ها در مصرف بو صرفه جويي مي‌كنند و فقط به يك اسپري راضي مي گردند، در حالي كه‌اين مقدار آنقدر نادر ميباشد كه هيچكس متوجه آن نخواهد شد. افراط درين فعاليت هم صحيح وجود ندارد چون ممكن ميباشد كه عطر شديد عطرتان، توي ذوق و سليقه سايرافراد بزند. به همين عامل مي بايست مقدار صحيح به كار گيري از آن را بدانيد. در واقع ترازو به كارگيري از آن به دسته عطرتان بستگي دارااست. مثلا براي عطرهاي سبك مي بايست مقدار بيشتري(حدود 4 تا 6 اسپري) نسبت به عطرهاي سنگين و تند(2 تا 3 اسپري)، مصرف نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.