دربين دور و اطراف‌هاي مختلفي كه اشخاص در آنان از عطرهاي

عطر زنانه خوشبو


دربين دور و اطراف‌هاي مختلفي كه اشخاص در آنان از عطرهاي متعدد به كار گيري مي نمايند، گزينش رايحه مطلوب دفتر كار از اهميت ويژه‌اي برخوردار‌است. شما ساعت ها طولاني از روز را در دور و بر فعاليت سپري مي­‌نمائيد و فكر كنيد كه در تمام اين ساعت‌ها همكارانتان بوي بو شمارا دوست نداشته باشند، يا اين كه حتي شايد بوي بو شما حساسيت يا اين كه ميگرن آن­‌ها را تحريك نمايد! علاوه بر اين  به كارگيري از رايحه مطلوب براي فضا عمل مزاياي ديگري نيز مي‌­تواند براي شما داشته باشد، از گزاره احتمال تاثيرگذاري بيش‌خيس در جلسات و ملاقات­‌ها (به دليل آنكه بوي بو شما به نوعي در ناخودآگاه اشخاص تاثيرگذار ميباشد). براين اساس ضروري ميباشد عطري تعيين فرماييد كه ضمن آن كه در اطراف عمل از شما شخصي خوش‌رايحه و جالب مي‌سازد و از مزاياي به كار گيري از بو و ادكلن منفعت‌مند مي شويد، مزاحمتي نيز براي همياران و كدخدا رجوع و برگشت توليد نكند.
نكاتي كه در گزينش رايحه مطلوب دفتر كار مي بايست رعايت شودنخستين از همگي اين نكته را از خاطر نبريد كه رايحه و ادكلن ابدا نمي‌­تواند جايگزين دوش دريافت كردن شخص شود و به جاي به كارگيري از مقادير متعددي رايحه و ادكلن با بوهاي سنگين و تند، براي پوشش دادن بوي ناخوشايند تن، بهتر ميباشد به صورت مداوم و به خصوص در فصل­‌هاي گرم دوش گرفته و مرتبا مبادرت به ردوبدل جامه­‌هاي خويش فرمائيد. فقط در اين حالت ميباشد كه به كارگيري از مقدار مقداري رايحه مطلوب دفتر كار مي‌­تواند بوي خوش و مطلوبي را در نزديكي شما دور از هم سازد و سايرافراد را نيز آزرده نكند.
مجموعاَ بهتر ميباشد هنگام گزينش بو مطلوب براي اطراف عمل از تعيين عطرهايي با بوهاي تند و گرم اجتناب كرده و از عطرهاي سبك، خنك و شيرين با عطر­‌هاي ملايم و دلنشين، به ويژه با عطر­ گل و ميوه و مركبات استعمال فرماييد. (مخصوصا زماني كه دور و بر­‌هاي كاري كوچك و دربسته ميباشد رعايت اين نكات از اهميت بيشتري برخوردار‌است.)

۵. گوچي بلوم گوچي دي‌‌فيوري (Gucci Bloom Gocce Di Fiori):

 عطر زنانه خوشبو
۵. گوچي بلوم گوچي دي‌‌فيوري (Gucci Bloom Gocce Di Fiori):
گوچي بلوم جور گوچي دي‌فيوري از گل مريم و غنچه‌هاي ياس صحيح مي‌گردد. ياس و مريم از آن بو‌هاي بهشتي و به شدت دل‌انگيز ميباشند و در بالا شايسته ترين بوهاي دنيا قرار مي گيرند. اكنون فكر كنيد كه مخلوط اين دو رايحه جادويي و به شدت خوش به چه سود‌اي ختم خواهد شد. تِم و رگه بوهايي كه در توليد گوچي‌دي‌فيوري موجود هست، بسيار خنده رو و نشاط‌ آور ميباشد. اين رايحه زنانه هم بويي جوانانه و شاداب داراست. در صورتي‌كه طرفدار فصل بهار، شادابي و تكان آن مي باشيد به احتمال بسيار زياد از استشمام اين رايحه لذت فراواني خواهيد پيروزي. براي خريد اين بو كليك بفرماييد:

۶. ورساچه برايت كريستال (Versace ‘Bright Crystal’ Perfume):
سال‌هاست كه مارك ورساچه در دنياي مُد حضور دارااست و برنده و داراي اعتبار به مسيرش ادامه مي دهد. يك كدام از شايسته ترين توليدات اين مارك خوش‌اسم، بو ورساچه دسته برايت كريستال يا اين كه كريستال براق ميباشد. درب شيشه‌ اين رايحه هم طوري پباده سازي گرديده كه با نامش در هماهنگي باشد و به نقطه قوتي در پباده سازي اين كالا بدل شده‌است. طرفداران بوهاي مختص كه از استشمام عطر‌اي تلفيق از رايحه گل نيلوفر، گل صدتومانيو گل مگنوليا لذت مي برند مي بايست به سراغ خريد ورساچه كريستالي بروند. براي خريد رايحه ورساچه وارد پيوند تحت گرديد:
اردمي
۷. شنل كوكو دختر خانم (Chanel ‘Coco Mademoiselle’ Perfume):
كوكو دوشيزه شنل در فصل بهار سال ۲۰۰۱ ميلادي به بازار آمد. در ايجاد اين بو بهاري از نارنج، پرتقال، برگ گل رز، وانيل، مُترديد و نعناي هندي مستعمل ميباشد. هر كدام از مواد آفريننده كوكو دختر خانم به تنهايي قادر است بهتري بو دنيا اسم بگيرد. حالا فرض نمائيد، ادغام و تلفيقي از اين بوها چه فيض شگفت‌انگيزي به يار و همدم خواهند داشت. در حالتي‌كه از چنين عطر‌اي لذت مي بريد، خريد آن از اين لينك و پيوند به شما سفارش مي‌گردد:

۸. فلاور بامب باي ويكتور و رالف (Flowerbomb Fragrance by ViktorRolf):
نعناي هندي، گل ياس، گل رز و اركيده در كنار هم توانسته‌اند يكي‌از شايسته ترين عطر‌هاي بهاريِ رايحه زنانه را ايجاد نمايند. عطري از نارنج هم در نُت‌هاي اين رايحه به مشام مي رسد كه بسيار خوشايند ميباشد. در‌صورتي‌كه دوست داريد كه در فصل بهار، عطري بهاري استعمال نمائيد يا اين كه براي يكي‌از عزيزانتان، كادو‌اي مطلوب و شيك بخريد بدون شك فلاور بامب را به فهرست آيتم‌هاي خويش طولاني تر بفرماييد. خريد رايحه از اين لينك و پيوند قابليت‌پذير ميباشد:

تـركيـب آب و الـكل بعنوان حلال مواد معطر بكار ميرود

تـركيـب آب و الـكل بعنوان حلال مواد معطر بكار ميرود. در كار گرماي تن باعث مي شود تـا حـلال بـه سرعت تـبـخير گرديده و عـطر بـروي پـوست بـاقـي بـماند تا بتدريج طي يكسري ساعت تبخير گردد.از ساير مجموعه هاي عطرها ميتوان به DEODORANT ها كه براي برطرف كردن بوي بد تن ودهان و ANTIPERSPIRANT ها كه از تعريق تن خودداري مينمايند و AFTERSHAVE كـه بعد از تصحيح استعمال مي گردند اسم موفقيت.

 عطر زنانه خوشبو

همينطور بخوانيد :

براي رفع لك هاي پوست ادغام ليمو و عسل بزنيد

 

 

 

 

 

فرآيند تبخير بو

 

 

1 عطر اساس TOP NOTE: بو اي كه بعداز يكسري دقيقه از استفاده عـطـر احـسـاس مي‌شود. بو نخستين به عبارتي شم اول از بوي بو مي بـاشد. بـه هـمين خيال در فروش بو تاثير بسزايي دارااست. بو اين مرحله نو و تند مي بـاشد. تركيـبـاتي كـه در ايـن مـرحله دخيل مي‌باشند بوي تند داشته و شديدا گريز مي باشند و بسرعت تبخير مي گردند.

 

2 بو ثانوي MIDDLE NOTE: عطر عطرثانوي زمانيـكـه رايـحه ابتدايي از در بين ميرود آشكار مي‌گردد. بو ثانوي بدنه اصلي رايحه را تشكيل مي‌دهد و بعنوان ملايم كنـنـده بوي تند نخستين بكار ميرود.عطر اين مرحله چيزي حدود 10 دقيقه تا 1 ساعت پس از استفاده بو شم مي‌گردد.

 

همينطور بخوانيد :

گونه آرايش و پيرايش ديده با ادغام رنگي فوق العاده شيك

3 بو آخري  BASE NOTE: بو رايحه وقتي كه بو شالوده و ثانويه از در ميان مي رونـد. تركيبات اين تيم معمولا اثبات كننده مي بـاشنـد. بو اين مرحله پيشين از 30 دقيقه از به كار گيري رايحه حس نخواهد شد. و به عبارتي بويي ميباشد كه در غايت براي شما از رايحه مي ماند.

 

اينجا مي بايست دقت داشته باشيد كه TOPNOTE معمولاً براي اكثر اشخاص شبيه ميباشد البته از مرحله MIDDLENOTE بوي رايحه روي پوست هاي متعدد گوناگون خواهد بود و در نهايتBASENOTE مسلماً روي پوست هاي متعدد متغير ميباشد و بستگي به مدل پوست چربي تن و درصد تعريق تن و بوي تن شخص اين مرحله فرق خواهد كرد.

طريق‌هاي درست آزمايش رايحه

در شرايطي كه از مغازه اينترنتي خريد مي كنيد، صد رد صد به توضيحات و اطلاعاتي كه در رابطه عطرها داده مي گردد، اعتنا نمائيد. براي مثال در مه‌استايل بو شيرين ادكلن و بو تند عطرها معلوم گرديده و ميتوانيد داده ها تكميلي بيشتري را در رابطه آن ها مطالعه كرده و آن گاه تصميم خويش را بگيريد. اما در صورتي‌كه بصورت حضوري به خريد مي رويد قطعا موارد ذيل را رعايت نماييد:

عطر زنانه خوشبو
طريق‌هاي درست آزمايش رايحه
۱- خرقه و بدني عاري از رايحه داشته باشيد
در حالتي‌كه به نيت خريد بو مي رويد، همين يك توشه، فارغ از رايحه زدن خارج برويد. بگذاريد تن و لباستان تميز باشد تا بهتر بو عطرها را تشخيص داده و آيتم خير را بخريد. در صورتي‌كه لباستان معطر باشد، قطعا نمي‌توانيد صحيح بوي رايحه را تشخيص دهيد.

۲- روي پوست خويش بو را آزمون فرماييد
معمولا در دكان‌هاي فروش بو، آن را روي جامه يا اين كه در گوشه و كنار اسپري مي‌نمايند تا استشمام نماييد. اين فعاليت صحت دارد ولي در غايت خودتان مطلقا آن را روي پوست تن اسپري نمائيد تا بوي آن روي بدن را هم ملاحظه كنيد.

عطرهاي زمستانه براي خانم‌ها چه خصوصيتي داراست؟
هر فصلي خصوصيت‌هاي مختص خويش را داراست. همانطور كه شما جامه بدن خويش را در هر فصل تغيير و تحول مي‌دهيد، بو خويش را نيز مي توانيد عوض فرمائيد. براي مثال همين فصل زمستان! چه عطري برايش مطلوب ميباشد؟ بي ترديد عطرهاي منحصر به فرد به خويش را داراست. ما براي اينكه شما بانوي عزيز بتوانيد شايسته ترين عطرهاي زمستاني زنانه را تعيين نماييد، درين نوشته‌ي‌علمي برايتان يك راهنماي بي نقص رايحه زنانه گزينش كرديم و توضيحات كافي در رابطه عطرهاي گرم و تند و در عين حالا شيرين زمستاني نوشتيم. اميد است مدام شايسته ترين باشيد.
مشتاق شنيدن ايده ها و بينش‌هايتان در‌اين بخش هستيم.

 

نمي قدرت سراغ عطرهاي بي نام‌و‌نشان رفت

عطر زنانه خوشبو

نگاه كلي : هر چقدر هم كه بي تفاوت به ديور باشيد و همت نماييد كه برندهاي ديگري را جانشين ان معرفي كنيد ولي با مواجه با اين بو زنانه احتمالا در شيوه خويش تجديد لحاظ خواهيد نمود!در دنياي رايحه برخي بايستي به سراغ برندهاي شاخص رفت و به نوعي اين يك الزام در‌اين دنياست به دليل آن كه مدام نمي قدرت سراغ عطرهاي بي نام‌و‌نشان رفت زيرا علاوه بر اين كه فاقد كيفيت لازم مي‌باشند هيچگاه همگي عطرهاي مطابق ذوق را ندارند و از كليه مهم خيس ماندگاري و دوام بالا كه بدل به بحران اساسي هواداران رايحه شده در ساخته هاي كمتر برندي نظير ديور مشاهده مي شود.علي ايحال اين ساخته ديور كه ميوه هاي گوناگوني هم در ان به عمل رفته به حيث تيم سني در رتبه تحت تري نسبت به Jadore و Pure Poison قرار داشته و مطابق با ذائقه دختران برنا ميباشد.استعمال از اين رايحه خوشبو و شگفت انگيز بستر ساز قرار به دست آوردن شما در كانون توجهات را مهيا مي سازد و توليد كننده اين بو يك كدام از چيره ترين تركيبات را براي نيل به‌اين انگيزه به عمل برده ان چه منجر ميگردد كه اطرافيانتان شما‌را در شرايط خيلي خوب و مثبتي ببينند.در وصف بو مختص اين يك كدام از به لهجه عاميانه مي قدرت اين سيرتكامل تيتر كرد علي رغم عدم وجود الو در تركيبات رايحه ذكر شده چنين بويي تداعي مي گردد و ختم صحبت يكي امروزي ترين عطرهاي زنانه ديور همين Miss Cherrie ميباشد.

اردمي
پخش شوندگي و ماندگاري؟ با كدهاي ارائه گرديده در نگاه كلي اظهر اينجانب الشمس ميباشد كه بو نام برده از هر دو نظر در وضعيت خير و خوبي به راز مي‌برد.
عصر و مكان و تيم سني گزينه به كار گيري؟ به زعم تاليف كننده اين بو با استيل اشخاص رومانتيك و بشاش هماهنگي داشته و مطلوب تيم سني 20 تا 30 سال مي‌باشد.به فعاليت بردن ان در لحظات از صميم قلب رومانتيك و در قرارهاي ملاقات نگاه ها را به سمت شما جلب ميكند.
امتياز؟ 8 از 10



http://www4.pic-upload.de/14.02.10/s2lt3viddkyt.jpg




اسم : Emporio Armani Diamonds
نگاه كلي : Emporio Armani Diamonds اين بو زنانه ايجاد 2007 چنديست كه به وسيله يكي نزديكان مخلوق خريداري گرديده و با اعتنا به فعال‌ساز‌ي تاپيك ارماني امروز مجالي دست بخشيد تا مبادرت به آزمايش و ازمايش ان نموده و چكيده اي از نتيجه ها حاصله را در مشت يوزرها گرامي قرار دهم.Diamonds عطريست ملايم سبك و پاره اي شيرين كه در ان مي اقتدار نشاط خاصي را شم كرد.در بدو اسپري شدن عطر ان را چيزي بينابين Daisy و Magnifique پنداشتم.مشخصه بارز اين بو تلفيق بوي تند و شيرين ميباشد كه بو جالبي به‌دنبال ان به وجود امده كه در جور خويش خوشبو و دلپذير ميباشد.
ماندگاري؟مي قدرت از اين نظر ان را ميانگين افزايشي معرفي كرد.
پخش شوندگي؟ همان گونه كه اشاره شد اصولا عطري ملايم و خير چندان توانمند ميباشد.ولي اين عامل محكمه پسندي براي عدم اثر گذاريش نميباشد به دليل آنكه خوشبويي را ياروهمدم خويش دارااست.

Britney Spears Fantasy عطرهاي شرقي

عطر زنانه خوشبو
ـ Britney Spears Fantasy عطرهاي شرقياين قبيل عطرها دارنده عطر اي گرم، تند و معطر ميباشند. باطن مايه ي اصلي اين عطرها بوي دارچين و عنبر مي‌دهد. اين قبيل عطرها معمولاً گزينه تعيين خانم هايي قرار مي‌گيرند كه در عين آساني بسيار اصيل ميباشند، فريبنده و جالب مي باشند، قصد به اكران دادن خويش دارا‌هستند و بدشان نمي آيد كه راس دقت عده قرار بگيرند. از پاراگراف داراي شهرت ترين عطرهايي كه مي اقتدار درين مجموعه جاي بخشيد مي شود به موردها پايين اشاره نمود:ـ Yves Saint Laurent Opiumـ Calvin Klein Obsessionچگونگي آزمايش كردن عطرها:يك ضابطه مهم در هنگام آزمايش كردن يك رايحه نو، اين ميباشد كه شما در آن موقع، از بو ديگر يا اين كه لوسيون خشبوكننده تن استعمال نكرده باشيد. مطمين گرديد پوست شما منزه ميباشد و هواي جان دار در اتاق هم خنك هست. شايسته ترين رويه براي آزمايش يك رايحه تازه به عمل بردن آن در مچ دست يا اين كه اسپري روي يك صفحه آزمايش بو ميباشد.زماني كه رايحه را زديد يكسري دقيقه معطل بمانيد، چون بوي اصلي رايحه مدام يك ساعت آن گاه توليد مي‌گردد. برگه آزمايش را حدود 3 سانتي متر دورتر از بيني تان نگه داريد.

اردمي

اينجانب به شما توصيه ميكنم طولاني تر از 4 بو را در يك لحظه نبوييد، چون شما مطلقاً سردرگم خواهيد شد. از فروشنده بخواهيد يكسري اشانتيون به شما بدهد تا شما در طي تعدادي روز آن ها را آزمايش فرمائيد.چگونگي به كارگيري از عطرها به صورت درست:رايحه را مدام روي پوست پاك به عمل ببريد. ماندگاري يك بو طولاني تر به غلظت آن مربوط ميباشد. رايحه اودو سرويس بهداشتي يا اين كه پرفيوم را روي نقاط نبض دار بدنتان به عمل ببريد. مانند پشت گوش ها در نصيب تحت آن، گوشه هاي بيني، مچ دست و مچ پا، مسافت ساعد و بازو يعني بين آرنج و يا اين كه پشت زانوي پا و كنار قوزك پا. رايحه روي اين بخشها مقطع بيشتري مي‌ماند. در حالتي‌كه شما اودو سرويس بهداشتي به كارگيري ميكنيد، مي‌توانيد آن را در اطراف اسپري فرمائيد و در آن هوا گام بزنيد كه بو تمام تن شما‌را پوشش دهد.

بوييدن عطرآن حس ادب در اشخاص ايجادمي شود

 عطر زنانه خوشبو

از نظرروانشناسي داروي ضد افسردگي ميباشد چون كه با بوييدن عطرآن حس ادب در اشخاص ايجادمي شود.همينطور از نگاه فيزيكي نيز فوايدي را به هم پا داراست كه مي تواناز آن ها خواص ضد درد بودن را اسم موفقيت .استدلال‌ها نشان ميدهد، بوييدن عطر درخت سدر، گل رز، ياسمن و چوب سندل براي رفع پرخاشگري و ستيزه جويي مطلوب ميباشد.چه عطري براي چه فصلي مطلوب ميباشد؟در اصل مردان رغبت دارا هستند بوي رايحه آنان از مسافت بسيار به دور به مشام رسد به همين عامل اكثر آقايان عملكرد مي نمايند رايحه با بو تند به كار گيري نمايند تا دوام بو آن ها ارتقاء يابد.ولي خوش عطر بودن بو به حجم اسانس به فعاليت رفته بستگي داراست و دوام آن نيز به عامل ها مختلفي از پاراگراف رنگ پوست، چربي يا اين كه بي آبي پوست، بستگي داراست.اشخاصي كه پوست چربي دارا‌هستند، بوي عطرشان نسبت به اشخاصي كه پوستي كم آب دارا‌هستند، ماندگاري بيشتري داراست. پوست چرب و مرطوب سبب ساز محافظت و ماندگاري بوي رايحه مي گردد. كساني كه پوست كم آب دارا‌هستند، بهتر ميباشد در چهره قابليت، بو خويش را در حين روز تجديد نمايند،البته در اينجا بايستي به‌اين مسائل دقت داشت كه رايحه ها براي فصول و دما هاي متعدد با هم مختلف ميباشند. رايحه هايي كه بوي خيلي توانا دارا‌هستند، زمستاني مي‌باشند و رايحه هاي دارنده بوي ضعيف خيس، تابستاني و استدلال اصلي اين دستور آن ميباشد كه در فصل زمستان به جهت سرد خيس بودن هوا تبخير الكل رايحه كمتر ميباشد و در فصل‌تابستان به جهت گرم بودن هوا تبخير آن بيش تر ميباشد. به همين ادله گزينش صحيح رايحه موجب مي‌شود كه شما بتوانيد از يك بو مطلوب برخوردار گرديد كه هم از دوام و هم ماند گاري طولاني برخوردار‌است.في مابين بو ها بيش تر از هر چيز عطر پرتقال، فصل بهار نارنج، درخت كاج، چوب سندل و نعناع به جهت خنك بودن، احساس طراوت به به آدم منتقل مي‌كنند و براي فصل تابستان پيشنهاد ميشود.با اينكه بر روي شيشه رايحه و ادوكلن ها هيچ اثري از گونه تركيبات معطر آن چشم نميشود، اما شناسايي ويژگيهاي روغنهاي معطر ياري بزرگي به خريد بو متناسب با ذوق وسليقه شخص مي‌كند. به حيث ميرسد اين زمينه براي آنها كه هنوز نمي دانند چه عطري مطلوب دوستان عزيز و اطرافيانشان ميباشد، بسيار جذاب باشد.رز:  به صورت كلي كساني كه‌اين عطر را مي پسندند، بسيار شيفته پيشه بوده و از احساس زنانگي بالايي برخوردارند.زنبق : بو اي جادو كننده كه علامت پاكدامني و عفاف و حجاب ميباشد. كساني كه عطر زنبق را مي پسندند، كساني جرأتمند محسوب ميشوند.ياسمن:  بوي ياسمن مطلوب اشخاصي ميباشد كه از خود‌با‌وري بالا برخوردارند و اما بر عكس طرفداران به «رز» كه اضافه قصد به احساسات زنانه را از خويش نشان ميدهند، طرفداران عطر ياسمن تمايلات مردانه دارا‌هستند و اين را از شيوه پيرايش موي، خرقه پوشيدن و روش گفتارشان مي قدرت فهميد.

ادو پرفوم (Eau De Parfum)

ادو پرفوم (Eau De Parfum) دربردارنده ۱۵٪ رايحه كنسانتره و ادو تويلت دربردارنده ۱۰٪ رايحه كنسانتره ميباشد. مي اقتدار از ادو پرفوم تحت عنوان يك ماده سنگين خيس و بيشتر از ادو تويلت اسم پيروزي. ادوپرفيوم نيز اكثر وقت ها در گيسو و جامه استعمال مي‌گردد، با اين درحال حاضر بايستي براي به كار گيري بر روي  پارچه هاي دقيق مراقب باشيد، چون به علت روغني بودن، ميتوانند لك هايي به جاي بگذارند.

 عطر زنانه خوشبو

ادو تويلت (Eau De Toilette) از سوي ديگر، تا حدود ۱۰ درصد رايحه و ادوكلن، يك بو سبك خيس و با تازگي خيس ميباشد و مخصوصا براي آب و هواي گرم خيس مطلوب ميباشد. با اين درحال حاضر، ادو تويلت سريعتر از ادو پرفوم از در ميان مي رود. به صورت معمول، ادوپرفيوم به علت غلظت بالاي مواد جان دار در آن، از ادو تويلت گرانتر ميباشد. هر دو ادوپرفيوم و ادو تويلت در حجم ميانگين به فروش مي رسند.

 

تشخيص ادكلن اصل با عطرتشخيص ادكلن اصل با عطر فعاليت نسبتا رنج است ولي در شرايط كلي ادكلن هاي اصل دارنده عطر اي تركيبي و پيچيده مي‌باشند البته ادكلن هاي تقلبي يا اين كه فيك كلا يك عطر را مي دهند . ادكلن اصل دارنده ۳ لايه گوناگون از رايحه مي باشد . ادكلن مي بايست دارنده ۳ لايه ( يا اين كه نت ) بالايي ، مياني و مبنا باشد كه تا جذب شدن بي نقص بوي آن عوض ميشود . ادكلن هاي تقلبي و فيك دارنده يك بوي معين از عصر به كار گيري از آن ها تا دوره رفتن بي نقص بوي آنان مي باشند .
تركيبات شيميايي يا اين كه طبيعي ادكلنادكلن هاي اصل دارنده لايه هاي مختلفي از عطر مي‌باشند به همين عامل دارنده تركيبات طبيعي و تصنعي و مصنوعي متعددي مي‌باشند . ادكلن هاي فيك تماما از مواد شيميايي تشكيل‌شده اند .

ادوكلن (Eau De Cologne) در آخر ميباشد، ادوكلن تا حدود ۷٪ رايحه غلظت دارااست، قادر است براي آب و هواي گرم خيس استعمال شود و به علت تبخير سريع، ما يحتاج دوباره قرار گيرد. اين گونه رايحه دربردارنده حدود ۷٪ كنسانتره ميباشد كه در الكل ۶۰ مرتبه يا اين كه ۷۰ جايگاه حل شده‌است. در آب و هواي گرم به طريق شادابانه اي تازگي بخش ميباشد و براي طولاني بودن بوي آن، مي اقتدار آن را به صورت بدون واسطه به پوست زد. ادو كلن در مقادير بزرگتر فروخته مي‌شود و ارزانتر از رايحه ميباشد. اكثر وقت ها تحت عنوان اسپري  يا اين كه افتر شيو به فعاليت مي رود.

رايحه سازي سوابق دارااست

عطر زنانه خوشبو


مزن اوبيگان، اين منزل بو فرانسوي،   از سال 1775 بيش از چهار قرن ميباشد كه در رايحه سازي سوابق دارااست و شاهزادگان اروپايي همواره از شيفتگان آثارش بودند. ماري آنتوانت گذشته از آنكه بزير گيوتين برود سه شيشه رايحه اوبيگان در جيبش داشت تا به وي شهامت تحمل آن لحظه را بدهد. البته نقل ديگري از اين ماجرا افسانه اي چنين ميباشد كه ماري آنتوانت بخاطر داشتن چنين عطري زماني در روش بازرسي مي‌شد، شناسايي شد و به ذيل گيوتين رفت. دفاتر حسابداري كمپاني نشان مي دهد كه دو ملكه هر دو در يك روز سال نو ميلادي از اين مزن ديرين و باپرستيژ در شماره 19 خيابان سنت اونوره پاريس خريد كرده اند. از ساير هواداران مزن ميتوان نويسندهء داراي شهرت گي دوموپاسان Guy de Maupassant، تولستوي Tolstoy، و رتزچايلد  rothschild را نيز كه نامشان در دفترها فروش مزن بثبت رسيده مي‌باشد، اسم موفقيت. عطرهاي نيش با فروش محدود و براي مشتريان و بازار خاصي ايجاد مي شوند، براين اساس انگيزه عطرسازان نيش فروش هر چه بيش تر وجود ندارد. هنر و خلاقيت در مرحله نخستين اهميت قرار دارا‌هستند،  و زيرا ديگر هنرها،  قابليت و امكان آن موجود است كه عطري بعنوان رايحه نيش مقبول واقع نشود.
برندهاي طراحان داراي اسم و رسم، براي اينكه بتوانند سهمي از بازار نيش را به خويش اختصاص دهند، عطرهايي بصورت محرمانه و به تعداد محدود عرضه ميكنند و اين عطرها را مخصوص بفرد يا اين كه سري يا اين كه عرضه محدود مينامند. فرق اين قبيل عطرها با عطرهاي نيش اين ميباشد كه بصورت عمده و در همگي جاي جهان در فروشگاهها عرضه مي‌شوند.
  در سال 1881 پل پاركر مالكيت بخشي از اين موسسه را بعهده گرفت و هم وي بود كه اختراع كننده محرمانه عطرهاي بسيار داراي اسم و رسم فوژر رويال است كه او‌لين سيرتكامل بو امروزي بشمار ميرود.  پل پاركر او‌لين كسي بود كه از مواد تصنعي و مصنوعي و صنعتي در ايجاد اسانس ها استفاده نمود. فوژر رويال طبق ورژن اصل آن بسيار بي نياز و ادب بخش ميباشد، با نت هاي ميوهء ترنج و اسطوخودوس و نت پايهء مشك و وانيل، كه مردان طرفداران دائمي آن ميباشند. اولي بو مايه ء گُلي اوبيگان براي خانم ها در سال 1912 بنام كلكو فلور به بازار عرضه شد. فعاليت معروف ديگر مزن با اسم رافينه در 1982 تركيبي از بيش تر از 200 نت شرقي و گلي با شيشه اي مجلل بسيار گزينه دقت قرار گرفت.في مابين عطرهاي شخصي گونه هاي مختلفي موجود است كه عبارتند از 1. بو عادي 2. عطر فاخر يا Fine Fragrance 3. نيچه Niche 4. عطر سري، منحصر يا با عرضه محدوديك شيشه عطر به قيمت 215 هزار دلار آمريكا، گرانقيمت ترين رايحه عالم لقب گرفت. مدلي از بو امپريال مجستي (Imperial Majesty) كه در يك ظرف بلوري 500 ميلي ليتري از كريستال باكارا قراردارد و با يك الماس پنج قيراطي در يك حلقه طلاي 18 قيراطي تزئين شده است، در تعداد محدودي ارائه شد. اين بو كه به وسيله شركت انگليسي Clive Christian ايجاد شده است، به وسيله ركوردهاي جهاني گينس ثبت گرديدقابليت الرژي به اسانس هاي طبيعي كمتر از مواد تصنعي مي باشد كه در بو ها بكار ميرود .•مواد اوليه صنعتي مي توانند رايحه هايي را بوجود آورد كه در طبيعت پيدا نمي‌شوند، براي مثال  كالن  calone رايحهء فلزي دريايي تازه  را به ما القا مينمايد. •زنان شم بويايي دقيق‌تر و ظريف‌تري در مقايسه با مردان دارند. • حس بويايي شما ممكن است بر اثر رژيم غذايي، سبك زندگي و داروهايي كه استعمال ميكنيد، تغيير‌و تحول كند. • عطرها در افراد بلوند يا كساني كه موهاي قهوه‌اي يا موهاي قرمز دارا‌هستند، به طور متفاوتي استشمام مي شوند. • احساس بويايي ما بعد از ظهرها  بسوي شب كاركشته‌تر ميشود. • هر چه سن‌مان ارتقا مييابد، قدرت بويايي ما كاهش مي‌يابد. • بوي عطرها در محيط گرم بيشترمتصاعد مي‌شوند و در حالتي كه بر روي نبض ها مانند شقيقه ها  يا پشت گوش استفاده شود، زودتر و واضح‌تر به مشام مي‌رسد. • پوست‌هاي چرب، عطرها را بهتر از پوست خشك نگه مي‌دارند. • بوي عطرها پس از اولين به كار گيري و باز شدن در ظرف‌شان، به مرور عصر كاهش مي‌يابد. • ارتقاء ارتفاع محل زندگي از سطح دريا موجب كاهش ماندگاري و ترازو پراكنده شدن عطرها مي‌شودآبي سير يا آبي‌رنگ سلطنتي آرم آرامش و تمول و رنگ شب مي باشد. رايحه اين عطرها خنك و در اكثر مواقع تند و گاهي تلخ و ترش ميباشند. اين عطرها با گيرايي مرموزي كه دارا هستند حس عميق و متانت بخشي را تداعي مي كند.

خاطر آور عطر هاي سنتي معنوي

عطر زنانه خوشبو
، خاطر آور عطر هاي سنتي معنوي ميباشد چون كه در قبلي استعمال متعددي از اين عطر براي التيام و نگهداري متانت مي شده‌است. ياس، اسم عطري فرح بخش بوده ميباشد كه بو اي مخصوص را نيز مهيا مينمايد.
گل ياس 
ياس ها گروهي از درختچه ها مي‌باشند كه به طور تجاري براي ساخت گل هاي معطر و روغن ضروري رويش داده مي گردند. بخش عمده اي از گل هاي ياس در گلدان ها پرورش يافته و شاخه هاي دكوري آنان براي كادو هاي مذهبي به كار گيري ميشوند و مقدار يه خرده براي ايجاد روغن و بو كاربرد دارا‌هستند. ياس خالص، در عطرهاي برتر به كار گيري مي گردد و از نظر اهميت بعداز گل رز جاي دارد.
خصوصيت رايحه گل ياس 
بو گل ياس در طب سنتي علاوه بر رايحه سازي معالجه طبابت نيز داشته ميباشد. درپي شمارا با خاصيت شگفت انگيز اين گل آشنا مي‌كنيم.

اردمي
مطالعات نشان داده ميباشد كه رايحه ياسمن به شدت مسكن ميباشد و حتي‌در گزارشي آرامبخشي آن به اندازه مصرف قرص واليوم اعلام شده‌است.استدلال‌ها نشان داده ميباشد كه  استنشاق مولكول هاي روغن رايحه گل ياس موجب انتقل پيام هاي به مغز مخصوصا به ماده شيميايي موسوم به GABA در سلول هاي عصبي ميشود كه در در دست گرفتن احساسات دخيل مي باشند.بو گل ياس موجب كاهش ضربان قلب و فشارخون و همينطور كاهش سطح استرس و تعداد نفس ها ميگردد. به همين خيال ميباشد كه در طول استشمام اين عطر شما حس متانت بيشتري خواهيد كرد.عطرهايي كه بوي گل ياس در آن‌ها به فعاليت رفته ميباشد  به رنگ صورتي يا اين كه بنفش ميباشند از اين رو تشخيص آن ها پاره اي معمولي‌خيس از ساير عطرها ميباشد.عطرهايي كه بو گلي دارا هستند ترازو پخش عطر و ماندگاري بالايي دارا هستند. به طور كلي بايستي اذعان كرد كه عطرهاي گلي سنگين ميباشند.بو ياس اقتدار تركيبي بالايي داراست به نحوي كه با تمام روغن ها قابليت و امكان ادغام دارا هستند و اين مزيت مهمي در زمره بو سازي ميباشد.تمامي چيز در رابطه گل ياس  
ياس وابسته به شرق به دور، يعني هند و چين ميباشد كه از قرن هاي بدور يكي گران بها ترين روغن هاي آيتم به كارگيري در آروماتراپي و برخي از مراسم تشريفاتي ميباشد. گل ياس در اسپانيا، فرانسه، مصر، الجزاير، مراكش و ديگر كشورهاي دنيا كشت مي‌شود. ياسمن همدم با روغن گل رز، گران ترين و خيره كننده ترين روغن هايي ميباشد كه در عطرهاي امروز به كار گيري مي‌شود. از  قبلي هاي  بدور تا به امروزه رايحه گل ياس با اسم سلطان روغن يا اين كه روغن ملكه خاطر مي شده‌است ادله اين فرمان هم به خيال توان در مخلوط و پخش عطر عالي آن ميباشد. جذاب ميباشد بدانيد كه براي ساخت 1 گرم ياس خالص، 8000 شكوفه بايستي با اعتنا به صورت دستي عده گردند و عصاره گيري شوند. به همين خيال و خاطر ميباشد كه نسبتاً جزو گونه هاي روغن باارزش ميباشند.
كاربرد بو گل ياس