چرا طولاني تر عطرها توليد فرانسه ميباشد؟

عطر زنانه خوشبو
چرا طولاني تر عطرها توليد فرانسه ميباشد؟معروف ميباشد لويي چهاردهم پاد شاه فرانسه صرفا يك توشه در حين معاش خويش گرمابه كرد. فرانسويهاي مغرور به شدت آلوده و كثيف هم مي‌باشند چنانكه بر طبق نظرسنجي هاي انجام يافته بيش تر از ۳۵ درصد جمعيت برنا و ميانسال فرانسه در زمان روز حتي يك توشه هم دست و فيس خويش را نمي شويند و صرفا يك توشه در هفته خزينه ميكنند!
معروف ميباشد لويي چهاردهم سلطان فرانسه صرفا يك توشه در حين معاش خويش خزينه كرد. فرانسويهاي مغرور به شدت آلوده هم مي‌باشند چنانكه بر طبق نظرسنجي هاي انجام شده بيش تر از ۳۵ درصد جمعيت برنا و ميانسال فرانسه در حين روز حتي يك توشه هم دست و فيس خويش را نمي شويند و تنها يك توشه در هفته گرمابه مي‌كنند!
 
 
آري، فرانسه اي كه به مهد شعر و ادبيات و هنر غره ميباشد در شست و رفت و بهداشت حرفي براي اعلام كردن ندارد. هنگامي كه فرانسويها در حين معاش خويش گرمابه نمي رفتند اهل ايران ها دست كم يك توشه در هفته خزينه مي كردند و هر روز چنددفعه دست و چهره و پاهاي خويش را مي شستند. اعراب جاهلي هم از فرانسويها نظيفتر بودند. خصوصا هنگامي كه اسلام شبه مجموعه كشور ها ايالات متحده عربي را طي كرد و زنان و مردان مسلمان براي غسل هم كه گرديده بيشتراز يك توشه در زمان هفته گرمابه مي كردند.البته كيفيت گرمابه اهل ايران ها چه طور بوده ميباشد؟ ايرانيها از نظيف ترين مليتهاي مورخ باستان بودند. با پذيرفتن دين زرتشتي و اعتقاد و باور راسخ زرتشتيان به عصمت اعتنا به تميز كاري در جمهوري اسلامي ايران قديم طولاني تر و دورازشوخي خيس شد. آئين‌هاي عصمت و طهارت زرتشتي دين‌ها و مناسكي مي باشند كه بطور آييني از سوي زرتشتيان براي پاكيزگي و اجتناب از آلودگي بكار ميروند. از اين مناسك مي‌اقتدار به شستن صورت دست‌ها و پاها پيش از نماز‌هاي پنج گانه اشاره نمود. آب سرازير و آفتاب نيز در آيين زرتشتي طاهر و منزه كننده بشمار ميروند. ويليام جكسون از محققان دين‌هاي باستاني در كتاب خويش بنام "پژوهشهاي زرتشتي” تيتر مي كند كه: كمتر فقاهتي به اندازه آئين ايرانيان بر لزوم پاكيزه نگاهداشتن بدن و جاري تاكيد مي كند. در "مزديسنا” بدليل اينكه زشتي‌ها و آلودگي‌ها ناشي از ” انگره مينو ” ميباشد مي بايست براي از در ميان برداشتن آن كوشش كرد. آب جاري درين آئين اگرچه طاهر ميباشد ولي مي بايست پاكيزگي آن را نيز محافظت نمود. بنابراين كه مي بايست بعد از كم آب نمودن اثر ها آلودگي با فروغ و روشنايي خورشيد يا اين كه ماسه آن را با آب ديوانه كه از منبع مانند چاه يا اين كه چشمه غيروابسته گرديده‌ ميباشد پاكيزه نمود و نبايد گذاشت كه آلودگي با آب سرازير تماس بدون واسطه پيدا نمايد.
از همين روي گرمابه به يك كدام از لازمات بهداشت و تميزكاري ايرانيان بدل گشت. بده بستان خرقه هاي آلوده و كثيف، پوشيدن لباسهاي منزه پس از گرمابه و تصحيح رمز و فيس از ديرباز آيتم دقت ايرانيان بوده ميباشد. در عين هم اكنون بوي خوش نيز از نمادهاي پاكيزگي نزد ايرانيان به شمار مي‌رفت.اسلاف ما براي خوشبو شدن از اشكال گلبرگها، گياهان معطر و صمغ هاي معطر در گرمابه استعمال مي كردند. آن‌ها پس ار مالامال كردن آب گرم از اين مواد در باطن سنگي كه مشابه وانهاي مدرن ميباشد مي ريختند و ساعتي درين آب مي خوابيدند تا بدن خويش را معطر سازند. در به عبارتي دوره گرمابه مداوم همسر لوئي پانزدهم پديده اي تعجب آور به شمار ميرفت . مادام دو پمپادور هر روز با گياهان خاصي گرمابه مي‌نموده است. وي براي گردآوري گياهان متبوع، گروهي را افسر كرده بود تا در سراسر فرانسه كاوش نمايند و گياهان دلخواهش را بيابند. لوئي پانزدهم هم مدام نگران بوده ميباشد كه مبادا مادام پمپادور در اثر گرمابه روزمره زيبايش را از دست بدهد و از اينكه مي چشم ميباشد اين خانم زيباييش آب رفتني وجود ندارد خيلي تعجب مي كرده! جالبتر اينكه خويش لوئي پانزدهم در زمان قدمت خويش خزينه نكرد !
  مادام پمپادور معشوقه لويي چهاردهمدر فرانسه به امداد هنر عصاره گيري كه اعراب سينه به سينه و نسل به نسل آموخته بودند اولي عطرها ساخته شد. اين كه طولاني تر بوي بسيار تندي داشتند از مشك و عنبر چرب ساخته ميشد اما همين عطرهاي تند سبب ساز شد مردم كمتر به خزينه بروند زيرا تا برهه زماني‌ها بوي آن روي تن ميماند و نيازي به خزينه رفتن نبود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.