صد رد صدً شما هم بارها سوال تفاوت بو زنانه با مردانه چه است؟

صد رد صدً شما هم بارها سوال تفاوت بو زنانه با مردانه چه است؟ را از خودتان پرسيده‌ايد. چه چيزي منجر ميشود بوي يك بو يا اين كه ادوكلن مردانه يا اين كه زنانه باشد؟ آيا حقيقتاً بوي بو مردانه از زنانه قابل تشخيص ميباشد؟ يك سري روز پيش اين سوال را به طور يك نظرسنجي در اينستاگرامم مطرح كردم:

عطر زنانه خوشبو

تشخيص بو زنانه از مردانه
به عبارتي‌طور كه ميبينيد، خوشبختانه ۶۵ درصد از راي‌دهنده‌ها گفته‌اند كه بوي رايحه زنانه را از مردانه تشخيص نمي‌دهند. به دنبال ميبينيم كه حقيقتاً فرقي دربين اين دو نيست!
حقيقت اين ميباشد كه تا ۱۰۰ سال پيش چيزي به نام رايحه زنانه و مردانه وجود نداشته ميباشد. بعد بود كه صنعت بازاريابي و مد استارت بدين تقسيم‌بندي كرد و با توليد تفاوت در بسته‌بندي، پباده سازي شيشه، رنگ و… اين تامل را به مصرف‌كنندگان القا كرد كه عطرها و ادوكلن‌ها، مردانه و زنانه دارا هستند؛ همين منجر شد كه مردها و زن‌ها به طور مشترك از يك بو و ادوكلن استعمال نكنند و در هر منزل‌اي دستكم دو جور بو وجود داشته باشد. اين خريد طولاني تر به عبارتي چيزي ميباشد كه صنعت بازاريابي و مد مي خواهد.

تفاوت بو زنانه با مردانه
خودم به‌شخصه هيچ‌وقت نتوانسته‌ام و نمي‌توانم از روي عطر، يك بو زنانه را از مردانه تشخيص بدهم؛ زيرا با وجود اينكه صنعت عطرسازي مي گويد كه براي مثالً عطرهاي مردانه دارنده نت‌هاي چرمي، چوبي و تند و رايحه‌هاي زنانه دارنده نت‌هاي گُلي (مثل رز و گل مريم)، سبك‌خيس و شيرين‌خيس مي باشند، در واقع خيلي از نت‌ها ميان عطرهاي مردانه و زنانه مشترك ميباشند و ابداً در خيلي از مواقع قابل تشخيص نيستند و يا اين كه قدمت آن ها خيلي كوتاه ميباشد كه كسي متوجه آن ها بشود.
به اين ترتيب دفعه بعدي كه خواستيد رايحه بزنيد، مثل اينجانب واهمه از قضاوت شدن به وسيله سايرافراد را كنار بگذاريد؛ به مردانه/زنانه بودن آن اعتنا نكنيد و از هركدام كه خوشتان آمد، به كارگيري فرمائيد.
با وجود اين‌ها در صورتي قصد داريد به كسي بو كادو بدهيد، بي ترديدً به مردانه/زنانه بودن آن اعتنا نماييد. خوشبختانه از روي ظواهر بو مي‌اقتدار خيلي شل جور آن را تشخيص بخشيد: عطرها و ادوكلن‌هاي زنانه معمولاً شيشه‌هاي فانتزي با پباده سازي خيره كننده و غريب و رنگ پر‌نور مانند صورتي و بنفش دارا‌هستند. در حالي كه مردانه‌ها دارنده پباده سازي‌ چغل، زشت! و رنگ‌هاي تيره مي‌باشند. مثلا در عكس بالا، دو بو سمت حقيقت، زنانه و سمت چپي، مردانه ميباشد.
علاوه بر ظواهر، روي بسته‌بندي‌ عطرها هم كلمه و واژه‌هاي For Men يا اين كه For Women درج شده تا به آساني قابل تشخيص باشند؛ ولي عطرهايي هم وجود دارا‌هستند كه در ميان آقايان و خانم‌ها مشترك مي‌باشند. بدين عطرها Uni*** ميگويند.
غلظت بو و ادوكلن‌نكته ديگري كه راجع‌به عطرها و ادوكلن‌ها مي بايست بدانيم، تقسيم‌بندي آنها بر طبق غلظت ميباشد. در مجموع براي عطرها، پنج جور‌بندي به اسم‌هاي
ادوفرش، ادوكلن، ادوتويلت، ادوپرفيوم و پرفيوم
موجود است. هر چه از سمت راست به چپ برويم، غلظت اسانس آنان اضافه و در فيض در كل دوره ماندگاري و توان پخش بوي آنها روي تن طولاني تر ميشود. واضح ميباشد كه بها آنها هم فراتر مي‌رود.
حيث شما چه است؟ به زنانه و مردانه بودن عطرها اعتنا ميكنيد؟
در صورتي‌كه ميخواهيد از نشر نوشته‌هاي بعدي پانويس با خبر گرديد، ميتوانيد به صورت مجاني، مشترك طعام پانويس، اينستاگرام اينجانب و يا اين كه شبكه تلگرام پانويس گرديد و يا اين كه براي اشتراك اي‌ميلي، اي‌ميل خويش را در فريم پايين وارد و تثبيت فرمائيد:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.