تفاوت رايحه و ادكلن چه ميباشد؟

عطر زنانه خوشبو 
تفاوت رايحه و ادكلن چه ميباشد؟هنوز اكثري از اشخاص مي باشند كه همچنان فرق در بين ادكلن و رايحه را نمي دانند و از اين دو لفظ به كار گيري مي‌نمايند.

به نقل از تيترامروز برخي اشخاص فكر‌مي‌كنند، رايحه وابسته به خانمها بوده و ادكلن يگانه آقايان ميباشد يا اين كه رايحه به عبارتي اسانسهايي مي‌باشد كه در شيشه ها ريخته مي گردد و ادكلن ها به عبارتي عطرهاي برندها مي باشند.قبلي از هر توضيحي در آغاز مسئله اسانس ها را بايستي غير وابسته كرد.به عطرهايي كه در شيشه ها مالامال مي گردند و اكثر وقت ها هم حالتي روغني دارا‌هستند، اسانس گفته مي گردد.
و البته لفظ اصلي خويش رايحه يا اين كه به عبارتي Perfume:
بو در جمهوري اسلامي ايران به طور كلي به همه عطرهايي غير از اسانس ها گفته ميشود. به اين ترتيب شما چنانچه كه مي‌خواهيد خريد فرمائيد و خريدي به جز اسانس ها داريد، در واقع شما درپي بو مي باشيد و بايستي از واژه و كلمه بو براي خريدتان به كارگيري فرماييد.
تفاوت رايحه و ادكلن:
همانطور كه مي‌دانيد عطرها از تركيبات اسانس مواد ناپخته (گياهان، مشك و …) و آب و الكل درست شده اند. تفاوت رايحه و ادكلن در واحد سنجش اسانس به فعاليت رفته در آب و الكل داخل يك بو مي‌باشد.
هر قدر واحد سنجش اسانس به فعاليت رفته در رايحه طولاني تر باشد اين رايحه دوام و ماندگاري بالاتري داراست. لفظ رايحه يا اين كه به عبارتي Perfume به عطري گفته ميشود كه حدود 15 تا 25 درصد اسانس در آن به عمل رفته باشد و ادكلن يا اين كه به عبارتي Eau de cologne به نوعي گفته ميگردد كه حدود 2 تا 5 درصد اسانس در آن به عمل رفته و ماندگاري بسيار پاييني داراست.
عطرها از حيث ماندگاري، دوام و معيار اسانس به عمل رفته در آنان، به 6 نوع تقسيم مي‌شوند:
Perfume: ترازو اسانس به فعاليت رفته 15 تا 25 درصد
Soie de Perfume: اسانس حدود 15 تا 18 درصد
Eau de Perfume: اسانس حدود 8 تا 15 درصد
Eau de Toilette: اسانس 4 تا 10 درصد
Eau de Cologne: اسانس 2 تا 5 درصد
Eau de fraicheيا Deodorant: اسانس كمتر ار 3 درصد كه به عبارتي اسپري ها ميباشند.
نسبتاً ادكلن اين روز ها ديگر ساخت نميشود. ولي براي خريد رايحه (به معناي كلي) در‌صورتي‌كه به تحت باكس عطرها يا اين كه شيشه آن‌ها توجه نمائيد كلماتي مثل Eau de Perfuem و … را خواهيد مشاهده كرد.
در‌حالتي كه دنبال ماندگاري اضافه بو خويش مي‌باشيد، عطري را خريداري فرماييد كه يكي لغت ها Eau de Perfume، Soie de Perfume، Perfume روي آنان مندرج باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.