به كار گيري از بو در زمان بارداري به جهت مواد و تركيبات شيميايي در ماه هاي اوليه بارداري بسيار خطرناك ميباشد

عطر زنانه خوشبو
به كار گيري از بو در زمان بارداري به جهت مواد و تركيبات شيميايي در ماه هاي اوليه بارداري بسيار خطرناك ميباشد. چون از روش پوست به بافت تن نفوذ مي‌كنند. استعمال از رايحه در ماه هاي نخستين بارداري نهي شده كه عامل آن وجود الكل و به كار گيري از مواد شيميايي در برخي از عطرها مي‌باشد كه قادر است براي مامان و جنين خطرناك باشد.عطرها ممكن ميباشد دربردارنده ماده اي به اسم فتالات باشند كه براي جنين خطرناك ميباشد. فتالات ها گروهي از مواد شيميايي مي‌باشند كه در صنعت پلاستيك سازي گزينه به كار گيري قرار ميگيرند. فتالات ها اكثر زمان ها در عطرها يافت مي‌شوند چون به ماندگاري آنها امداد مي‌نمايند. ولي تشخيص اينكه كدام يك از عطرها به چه ترازو دربردارنده اين ماده مي‌باشند بسيار طاقت فرسا ميباشد. هنوز اطلاعاتي در زمينه ي مخاطرات ماده فتالات ها نيست و در شرايطي‌كه زنان آبستن در طي روزگار بارداري از بو استعمال كرده اند در زمينه‌ي تندرست جنين خويش نگران نباشند ولي سفارش مي شود تا جايي كه ممكن ميباشد به كارگيري از اين عطر ها محدود نمايند.

اردمي

برخي از موادهاي شيميايي در برخي از عطرها منجر تغييردر هورمون تن ميشود و در صورتي‌كه مامان آبستن در گير ويار يا اين كه موقعيت تهوع باشد، تغيير تحول در هورمون سبب ساز مي‌گردد موقعيت تهوع اضافه و دلايل جانبي ديگر داشتع باشد. يكي از ديگراز علائم بارداري احساس بويايي ميباشد كه ممكن ميباشد به بعضي از بوها آلرژي داشته و سبب آزار مامان حامله شود. همينطور ممكن ميباشد پوست مامان در روزگار بارداري نسبت به برخي از عطرها عكس العمل نشان دهد. همينطور استعمال از رايحه در روزگار شيردهي نيز پيشنهاد نمي‌شود چون ممكن ميباشد رايحه براي طفل آلرژي زا باشد. طفل بوي تن مامان خويش را نسبت به هر بوي ديگر ترجيح ميدهد.
عواقب به كارگيري از بو بر روي جنينطبق پژوهش ها انجام يافته جنين در شكم مامان مي‌تواند تمام بوها را شم نمايد و عطرهايي كه مامان استعمال مي‌كند را نيز استشمام مي نمايد و زيرا در برخي از عطرها از مواد شيميايي مصرف شده ميباشد، (طبق گفته قبلي مواد شيميايي از روش پوست به بافت تن نقوذ مي نمايند) سبب مي‌گردد كه برخي از جنين ها در گير حساسيت پوستي، تنگي نفس، خطاها بويايي شود. بدين استدلال ميباشد كه ماد‌رها بايستي از بو زدن در زمان بارداري جلوگيري نمايند و تن خويش را تا پيشين ولادت كودكشان با موقعيت سواي رايحه سازگار نمايند.
مواقعي كه زن حامله به هنگام به كارگيري از بو مي‌تواند ريلكس تحمل نمايد• مامان آبستن كارايي نمايد از عطرهاي سنگين به كارگيري نكند يا اين كه در كنار اشخاصي كه رايحه سنگين به خويش زدن قرار نگيرند.• به جاي به كارگيري از رايحه مي‌توانند از لوسيون تن با بو سبك استعمال نمايند.• ميتوانند از بو هايي مانند نعناع، زنجبيل، دارچين و هل به كارگيري نمايند كه به موقعيت تهوع ياري دهد.• بو هايي مانند بو هاي پرتقال شيرين، نارنگي و نرولي نيز ممكن ميباشد به شرايط تهوع ياري دهد.• همينطور از بو هايي مانند استوقدوس، شيرين بيان، گل سرخ و گل محمدي مي‌توانند به كار گيري نمايند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.