عطرهاي ميوه اي

عطر زنانه خوشبو

نعناع: بوي خنك و خيس و نو نعناع سبب جلاي مغز ميشود. بسيار پرطراوت براي آدمهاي عصبي و گرمايي ميباشد. براي آدمهايي كه حواس پرت مي‌باشند جزو شايسته ترين داروهاي «آروماتراپي» به حساب آورده مي شود.

مليساي هندي: عطري بسيار خنك كه عطر ليمو نيز در آن استشمام مي‌گردد. به معالجه اختلالات عصبي ياري مي نمايد و از تنش و افسردگي مي كاهد. مليساي هندي عطري خنك در فصل‌تابستان بويژه براي آنهايي ميباشد كه رانندگي مي نمايند يا اين كه پشت ميز مي نشينند.

مشك: عطر اي كه طولاني تر در ادوكلنها يافت ميگردد و شم خود باوري را تقويت مينمايد.

كندر: بويي گرم و شيرين دارااست و نقش فراواني در آهسته سازي مغز ايفا مي‌نمايد. كندر شايسته ترين عطر اي ميباشد كه در طول مراقبه و مديتيشن سفارش مي شود.

يك سري نكته در رابطه خريد بو

خريد «بو» به جهت هزينه نسبتاً سنگيني كه در بردارد براي همگي مقدور وجود ندارد در حالي كه دسته ملايمتر و نادر دوامتر آن با نامهاي اسپري و ادوكلن به بهاي ارزانتري به فروش ميرسد.

استعمال از ادوكلن و اسپري براي روز، بويژه روزهاي گرم بهتر ميباشد؛ چون رايحه ملايمتري داراست. اسپري را از دسته عطري كه تعيين نموده ايد، مي‌توانيد تهيه و تنظيم نمائيد؛ زيرا از هر دسته اسانس بو، اسپري آن هم موجود هست.
نكته اي كه لازم به ياد آوري ميباشد، اينكه رايحه را نبايد به جهت گرانتر بودن يا اين كه مد روز بودن و يا اين كه طراوت دسته آن گزينش كرد، زيرا رايحه به هيچ يك از اين مسائل ارتباطي ندارد و صرفا چيزي كه در تعيين آن مهم ميباشد و مي بايست گزينه اعتنا قرار گيرد، دسته پوست شما است؛ چون يك مدل رايحه روي پوستهاي متعدد، بوهاي متفاوتي دارااست.
بدين ترتيب به جاي اين كه ببينيم ديگرافراد از چه عطرهايي به كارگيري مينمايند و يا اين كه گرانترين و جديد ترين عطري كه به بازار آمده، كدام ميباشد، بهتر ميباشد رايحه را روي پوستمان تست كنيم تا بتوانيم در رابطه آن داوري صدق داشته باشيم. براي تست و گزينش رايحه، مقدار پاره اي از آن را روي مچ دست در حوزه‌ نبض بماليد، يكسري لحظه حوصله فرمائيد و آن گاه آن را ببوييد، در آن دوره ميتوانيد تصميم بگيريد. در صورتيكه بوي رايحه با پوستتان هماهنگ ميباشد، اما ميخواهيد ملايمتر و يا اين كه ارزانتر باشد، اسانس، اسپري يا اين كه ادوكلن آن را تنظيم و به كار گيري نمائيد.

اشكال رايحه

عطرهاي سرد

اين قبيل عطرها معمولاً بوي تميزي، جواني، و انرژي مي‌دهند. داخل مايه بو اين قبيل عطرها بوي اقيانوس ها را در ذهن زنده مي‌نمايد. در نام چنين عطرهايي اكثر اوقات اسم “آب ” ، “يخ ” ، “باران ” ، و يا اين كه “خنك ” به فعاليت مي رود و معمولاً در شيشه هاي آبي رنگ ايجاد گرديده و باكس هاي بسته بندي آن ها نيز به رنگ آبي رنگ تعيين مي گردند. خانواده اين قبيل عطرها اضافه براي خانم هاي فعال و ورزش دوست سفارش ميشود. از مشهورترين اشكال اين عطرها مي شود به موردها پايين اشاره نمود:
Issey Miyake L’Eau de Issey
Bulgari Blu Notte
Marc Jacobs Rain
Giorgio Armani Acqua di Gio
Davidoff Cool Wate

عطرهاي ميوه اي

بو اين مدل عطرها در لطافت و انرژي مقداري مشابه به عطر عطرهاي خنك ميباشد با اين تفاوت كه قدري شيريني نيز در آن شم ميشود. باطن مايه اصلي اين قبيل عطرها معمولاً حاوي عطر مركبات ميباشد مانند ليمو، پرتقال، و گريپ فرود. اما بعضي از اشكال عطرهايي كه درين مجموعه جاي ميگيرند بوي سيب، انگور، گيلاس، هلو، و تمشك مي‌دهند. خانم هايي كه‌اين قبيل بوها را دوست دارا هستند معمولاً خوش ميان و خوش مشرب بوده، و به راحتي ميتوانند با ساير افراد رابطه برقرار نمايند. از گزاره داراي اسم و رسم ترين عطرهاي ميوه اي كه‌اين ايام از طرفدارهاي متعددي برخوردار مي باشند عبارتند از:
Fresh Sugar
Acqua di Parma Colonia,
L.A.M.B. by Gwen Stefani
Cartier Eau de Cartier

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.